با همه‌گیر شدن گجت‌های دیجیتال مانند گوشی، لپ‌تاپ و…، استفادۀ کاربران از پاوربانک هم بیشتر شده است. اما عدم آشنایی کاربران به نحوۀ صحیح شارژ پاوربانک و تهیۀ شارژر مناسب آن، باعث شده است تا کاربران نتوانند از پاوربانک خود به‌درستی نگهداری، و یا یک شارژر باکیفیت برای پاوربانک خود تهیه کنند. به همین دلیل کاربران زیادی این سؤال را بیان می‌کنند که:

 «با چه نوع شارژری و با چه روشی پاوربانک خودمان را شارژ کنیم؟»

از آنجایی‌که تهیۀ یک شارژر مناسب برای پاوربانک، همچنین آشنایی با مهم‌ترین مواردی که منجر به بهبود روند شارژ آن می‌شوند، اهمیت بسیار بالایی دارد، قصد داریم این مطلب را به چنین موضوعی اختصاص دهیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که ادامۀ مطلب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید و با فارس بازار همراه باشید.

مهم‌ترین نکات در زمان خریداری شارژر پاوربانک

از آنجایی که تنوع شارژرهای پاوربانک به همان اندازۀ خود پاوربانک‌ها زیاد هستند، دقت در انتخاب خرید شارژر باکیفیت برای این دستگاه‌ها اهمیت پیدا می‌کند. زیرا اگر شارژر مناسبی برای پاوربانک انتخاب نکنید، نه‌تنها دستگاه شما را به‌خوبی شارژ نمی‌کند؛ بلکه استفاده از آن موجب خرابی محصول مدنظر نیز می‌شود.

به همین دلیل در هنگام خرید پاوربانک باید به چندین نکتۀ طلایی توجه کنید تا بهترین انتخاب را بر اساس نیازها و الزامات خود انجام دهید که در ادامه ما این نکات را بیان می‌کنیم:  

1- دقت به سرعت شارژ

شارژ کردن پاوربانک با یک شارژر که سرعت شارژ بسیار پایینی دارد، خطرناک نیست؛ اما می‌تواند منجر به استهلاک کلی محصول شود. بنابراین شما باید به دنبال شارژرهایی بروید که دارای قدرت لازم جهت شارژ کردن پاوربانک شما هستند. البته نگران نباشید، امروزه برای هر نوع پاوربانک، امکان خریداری شارژر مناسب وجود دارد.

سرعت شارژر به‌طورکلی روی خود بسته‌بندی محصول و یا بدنۀ آن ذکر می‌شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی آن را مشاهده کنند. البته شما باید به‌سرعت شارژ شدن پاوربانک خودتان که با «وات» بیان می‌شود، نیز توجه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، سرعت شارژ مربوط به شارژرهای ۱۸ واتی بسیار بیشتر از شارژرهای ۱۰ واتی است؛ اما باید ببینید که پاوربانک شما نیز از این سرعت پشتیبانی می‌کند یا خیر.

2- دقت به کیفیت بدنۀ شارژر

شارژ پاوربانک زمانی به‌خوبی صورت می‌گیرد که شارژر خریداری‌شده از کیفیت مناسبی در جهت‌های مختلف برخوردار باشد. یکی از این موارد مربوط به کیفیت کلی بدنۀ دستگاه است. توجه داشته باشید که شارژر پاوربانک باید برای مدت‌ زیادی مورد استفاده قرار بگیرد و به ‌همین دلیل کیفیت بالای بدنه  بسیار مهم است.

شارژ پاوربانک با شارژهایی که از نظر کابل اتصال و یا سایر تجهیزات فاقد کیفیت لازم هستند، بسیار خطرناک است. شما باید به دنبال شارژرهایی باشید که کلیۀ بخش‌های آن‌ها، چه بخش‌های درونی و چه بخش‌های بیرونی، مرغوب و مناسب باشند. به عنوان مثال شارژرهای انکر (Anker) بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه می‌کنند.

3- مراقبت از شارژر خود

اگر قصد دارید برای مدت‌های طولانی، روند شارژ پاوربانک شما بدون مشکل خاصی پیش رود، باید به فکر مراقبت از شارژر خریداری شده باشید. بسیاری از افراد به این مورد توجه کافی را ندارند و به همین دلیل شارژر آن‌ها خیلی سریع خراب می‌شود.

بنابراین شارژر خود را در بازه‌های زمانی طولانی‌مدت به پریز متصل نکنید. این امر می‌تواند منجر به خرابی خازن‌های درونی شارژر شود. علاوه‌براین، مقداری الکتریسیته حتی در زمان متصل نبودن شارژر انتقال پیدا می‌‌کند که خود می‌تواند دلیل بر افزایش هزینۀ قبض برق شما باشد.

نکاتی در مورد شارژ صحیح پاوربانک

تا به اینجای مطلب شما با نکات طلایی که در زمان خریداری شارژر پاوربانک باید به آن توجه کنید، آشنا شدید. حال وقت آن رسیده است تا با نحوۀ شارژ صحیح پاوربانک برای عمر بیشتر دستگاه خود آشنا شوید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

سخن پایانی

امروزه استفاده از پاوربانک‌ها به یک امر ضروری تبدیل شده است. همۀ ما به دنبال پاوربانک‌هایی هستیم که دارای توان بالایی هستند؛ اما در کنار این مورد، باید به شارژر پاوربانک خود نیز توجه داشته باشید. شارژ پاوربانک با یک شارژر غیراستاندارد می‌تواند موجب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی شود.

به‌همین دلیل توصیه می‌شود که در زمان خریداری یک شارژر مناسب برای پاوربانک خود، به ویژگی‌های مختلفی مانند کیفیت و توان کلی آن دقت داشته باشید تا اختلالی در روند شارژ به وجود نیاید. در این مطلب سعی کردیم به شما عزیزان نکات مهم در مورد شارژرهای مخصوص پاوربانک و شارژ کردن پاوربانک را ارائه دهیم.

امیدواریم از مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. در ضمن، فارس بازار، به‌عنوان برترین مرجع عرضه تجهیزات الکترونیکی، امکان خریداری انواع مختلفی از این محصولات را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *