اگر به دنبال خرید هدفون یا هندزفری باکیفیت باشید، احتمالاٌ با نام انکر یا Soundcore  برخورد کرده باشید. برندSoundcore  زیرشاخه‌ای از شرکت انکر است که تمرکز آن روی ارائۀ هدفون و اسپیکرهای بلوتوثی است و توانسته رضایت مشتریان زیادی را جلب کند.

در این مقاله قصد داریم به روش تغییر اکولایزر پخش از طریق برنامۀ Soundcore بپردازیم تا تجربه بهتری از گوش‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم با کمک این هدفون‌ها را داشته باشید.

اکولایزر چیست؟

پیش از این‌که به بررسی تغییر اکولایزر پخش از طریق برنامه Soundcore بپردازیم، اجازه دهید ابتدا یک تعریف کلی از اکولایزر ارائه دهیم. گوش انسان در حالت کلی می‌تواند طیف وسیعی از صداها و فرکانس‌ها بین )20 تا 20000( هرتز را درک کند. همۀ منابع صدا نظیر موسیقی، فیلم و بازی توسط مهندسین بهینه می‌شوند تا هر شخصی بتواند کیفیت صدای خوبی دریافت کند.

با وجود این‌که مهندسان تلاش می‌کنند بهترین کیفیت صدای ممکن را همراه با محصولات خود ارائه دهند، هر شخص یک صدا یا ملودی را ترجیح می‌دهد. استفاده از تنظیمات یکسان اکولایزر برای همۀ فیلم‌ها، آهنگ‌ها یا جلوه‌های صوتی دشوار خواهد بود، به همین دلیل امکان تغییر اکولایزر وجود دارد تا هر شخصی بتواند با افزایش یا کاهش فرکانس، صدا را در حالت دلخواه خود تنظیم نماید.

اکولایزر نوعی پردازندۀ صوتی به شمار می‌آید که به کاربران امکان تغییر فرکانس صدا را برای بهبود صدا می‌دهد. این پردازنده در دامنۀ فرکانسی بین 20 تا 20000 هرتز کار می‌کند تا توسط گوش انسان قابل شنیدن باشد. با اعمال تغییرات لازم روی اکولایزر، می‌توانید متناسب با محیطی که در آن هستید، بهترین خروجی صدا را بشنوید.

درگذشته دکمه‌های فیزیکی برای این تغییر وجود داشت؛ اما از آنجایی که امروزه همه چیز شکل دیجیتالی پیدا کرده‌اند، نرم‌افزارهای مختلفی برای تغییر اکولایزر ارائه شده که یکی از بهترین آن‌ها نرم‌افزار Soundcore است.

نحوۀ تغییر اکولایزر پخش از طریق برنامه Soundcore

برند انکر با ارائۀ نرم‌افزار Soundcore گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی ارائه می‌دهد تا با کمک آن‌ها بتوان تغییرات لازم را روی صدا اعمال کرد. نرم‌افزار Soundcore برای اندروید و iOS از طریق پلی‌استور و Apple Store قابل‌دسترس است. بنابراین پیش از انجام هر کاری بهتر است که ابتدا نرم‌افزار را نصب کنید تا بتوانید تنظیمات مورد نظر خود را به‌راحتی پیش ببرید.

گاهی اوقات هم برخی از افراد فکر می‌کنند که سطح بیس پایین است و برای تجربۀ کیفیت صدای بهتر، نیاز به افزایش آن دارند یا ممکن است هنگام گوش‌دادن یک آهنگ، لیریک آن به‎راحتی شنیده نشود. در این حالات استفاده از قابلیت تغییر اکولایزر پخش از طریق برنامه Soundcore می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

برای تغییر اکولایزر در نرم‌افزار انکر مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا برنامۀ SoundCore را باز کنید و روی اسپیکر ضربه بزنید.
  2. پس از باز شدن صفحه مشخصات دستگاه، در پایین سمت چپ گزینه‌ای به نام Equalizer ظاهر می‌شود که با انتخاب آن به صفحه تنظیمات دسترسی پیدا می‌کنید.
  3. در صفحۀ بعد پنج گزینه مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آن‌ها برای حالت خاصی کاربرد دارد.
  4. برای افزایش کیفیت خروجی صدا، می‌توانید گزینۀ Extra Bass در بالا – سمت راست صفحه را انتخاب کنید.
  5. اگر نمی‌توانید به‌درستی متن آهنگ را بشنوید، بهتر است حالت Voice را انتخاب کنید.
  6. در پایین صفحه گزینۀ سفارشی‌سازی (Custom) هم وجود دارد که به شما اجازه خواهد داد با توجه به سلیقه خود، تغییراتی بر روی اکولایزر ایجاد کنید. چنانچه هیچ یک از تنظیمات از پیش تعیین شده فعلی را دوست ندارید، Edit را انتخاب کنید و به صفحه تنظیمات بروید.
  7. در صفحۀ بعد برای شخصی‌سازی صدا، نقاط را حرکت دهید تا به خروجی موردنظر خود برسید.

همان‌طور که مشاهده کردید اعمال تغییرات اکولایزر در دستگاه‌های انکر کار پیچیده‌ای نیست و تنها با چند کلیک می‌توانید تجربۀ بهتری برای خود رقم بزنید.

جمع‌بندی

اپلیکیشن Soundcore که یکی از محصولات نرم‌افزاری انکر است، برای پخش صدا استفاده می‌شود؛ اما آیا راهی برای بهبود و بالا بردن کیفیت صدای آن وجود دارد؟ بله. با تغییر تنظیمات اکولایزر، شما می‌توانید بهترین خروجی را از طریق Soundcore داشته باشید. اما سؤال اینجاست که تغییر اکولایزر پخش از طریق برنامه Soundcore چگونه است؟ در این مطلب برای شما به طور کامل توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *