به همان اندازه که گجت‌های دیجیتال مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، روزبه‌روز در حال توسعه هستند، به همان اندازه هم نیاز کاربران به آن‌ها در حال افزایش است. به همین دلیل خاموشی آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی شود که بسیاری از کاربران را به فکر جستجوی راه‌های مؤثر و سریع برای شارژ دستگاه خود در کسری از زمان، انداخته است.

به‌کارگیری فناوری شارژ سریع در بسیاری از محصولات امروزی، یکی از این راه‌هاست. شارژ سریع PowerIQ انکر یکی از بهترین نوع این تکنولوژی‌هاست که امکان شارژ با سرعتی بالاتر از حد معمول را برای باتری دستگاه فراهم می‌کند. با این حال شاید برای شما هم سؤال شود که فناوری PowerIQ چیست؟ یا این‌که چه دستگاه‌هایی با آن سازگاری دارد؟

برای دریافت پاسخ این سؤالات با ما همراه باشید.

انواع فناوری شارژ سریع

چندین استاندارد شارژ سریع وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص به خود را داشته و برای دستگاه‌های مشخصی طراحی شده‌اند. به طور مثال برند اوپو مجوز استفاده از فناوری شارژ سریع SuperVOOC را به برندهایی نظیر OnePlus و Realme داده است. همچنین USB Power Delivery، یک فناوری شارژ سریع استاندارده که بیشتر توسط اپل و گوگل مورد توجه قرار گرفته است. محبوب‌ترین فناوری‌های شارژ سریع عبارت‌اند از:

آشنایی با فناوری PowerIQ

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده لوازم جانبی، برند انکر (Anker) است که محصولات آن با قیمت مناسب و کیفیت عالی عرضه می‌شوند. این برند در زمینۀ تولید شارژر، محصولات با کیفیتی ارائه می‌دهد که از دستگاه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کنند.

در کنار محصولات فیزیکی، برند انکر یک فناوری شارژ سریع به نام PowerIQ توسعه داده که در تولیدات مختلف کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری سرعت شارژ گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ را تا چندین برابر بالا می‌برد. به طور مثال ورژن سوم PowerIQ در سال 2019 معرفی شد که از طریق USB-C به USB-C، و USB-C به لایتنینگ تا 100 وات توان  را ارائه می‌دهد.

فناوری PowerIQ به طور هوشمند دستگاه و کابل شارژ شما را شناسایی می‌کند و ولتاژ/جریان مناسب برای آن را تأمین می‌کند که مانع از آسیب‌دیدگی دستگاه می‌شود. در حالت کلی اگر شارژری استفاده کنید که با باتری گوشی سازگار نباشد، به‌مرورزمان طول عمر آن کاهش یافته و ممکن است آسیب‌های جدی به باتری وارد شود. به همین دلیل تشخیص خودکار ولتاژ و جریان مناسب، اهمیت زیادی دارد.

برند انکر فناوری شارژ سریع خود را به‌عنوان «فناوری شارژ سریع جهانی» معرفی می‌کند، زیرا این فناوری قادر است انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ‌ را شارژ کند. محصولات PowerIQ Anker از آیفون، سامسونگ، نوکیا، هواوی، شیائومی، تکنو و تقریباً هر محصولی با پورت شارژ Micro USB یا USB-C پشتیبانی می‌کنند.

خوب است که بدانید، در بسیاری از محصولات برند انکر، نماد “IQ” را در کنار درگاه‌های USB خواهید دید که نشان از بهره‌مندی محصولات آن از سیستم شارژ سریع هستند. محصولات مبتنی بر فناوری PowerIQ به شکل شارژر دیواری، شارژر فندکی ماشین و پاوربانک عرضه می‌شوند. همۀ این محصولات به شکلی برنامه‌ریزی شده‌اند که دستگاه شما را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنند.

فناوری PowerIQ با چه دستگاه‌هایی سازگار است؟

آخرین ورژن PowerIQ انکر با طیف وسیعی از دستگاه‌ها سازگار است که شامل هدفون‌های بی‌سیم، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کنسول‌ها و لپ‌تاپ‌ها می‌شود. در حال حاضر هم سه ورژن مختلف از PowerIQ ارائه شده است که از لحاظ توان خروجی و نوع اتصال با یکدیگر تفاوت دارند.

نسخۀ اول آن در سال 2014 توسعه یافت که با انواع کانکتورهایی که از USB-A بهmicro USB یا USB-A استفاده می‌کنند، سازگار است. نسخۀ دوم آن (PowerIQ 2.0) با همان کانکتور، به همراه USB-A به C سازگاری دارد. در نهایت هم نسخۀ نهایی PowerIQ 3.0 (آخرین فناوری شارژ سریع انکر)، با USB-C به C و USB-C به لایتنینگ سازگار است.

نسخه‌های مختلف فناوری PowerIQ

همان‌طور که اشاره شد، سه نسخۀ مختلف از این فناوری ارائه شده که هر کدام، نسخۀ آپدیتی دیگری است.

ورژن PowerIQ 1.0

اولین نسخۀ این فناوری، دارای حداکثر توان خروجی 12 وات است که می‌تواند با کمک آن گوشی هوشمند مانند گلکسی‌اس 8 را با سرعت بالا شارژ کند.

ورژن  PowerIQ 2.0

ورژن دوم این فناوری در سال 2017 معرفی شد. حداکثر توان خروجی ورژن دوم 24 وات است و می‌تواند با سرعت بالاتری نسبت به ورژن قبلی باتری را شارژ کند.

ورژن  PowerIQ 3.0  

آخرین فناوری شارژ سریع برند انکر، PowerIQ 3.0 در سال 2019 ارائه شد. این نسخه حداکثر توان خروجی 100 وات را فراهم می‌کند که به طور قابل‌توجهی بسیار قدرتمندتر از یک شارژر دیواری استاندارد و نسخه‌های قبلی است. نسخۀ سوم با تمام گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های دارای پورت لایتنینگ یا USB-C سازگاری دارد. این فناوری فوق‌سریع، قادر است باتری مدل‌های خاصی از آیفون یا سامسونگ را در حدود 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ کند.

سخن پایانی

اگر در طول روز به طور مداوم از گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا تبلت استفاده می‌کنید، احتمالاً زمان زیادی صرف شارژ کردن دستگاه خود می‌کنید که گاهی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشد. چنانچه ترجیح می‌دهید دستگاه شما با سرعت بیشتری شارژ شود، بهتر است محصولات مبتی بر فناوری PowerIQ انکر را امتحان کنید. این فناوری به شارژ سریع و ایمن انواع دستگاه‌های شما کمک خواهد کرد. محصولات انکر دارای تنوع زیادی است و بسته به مدل دستگاه، می‌توانید شارژری متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *