امروزه هدفون‌ها به بخشی جدانشدنی از زندگی روزمرۀ همۀ ما تبدیل شده است و برای امور مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که برخی افراد از هدفون برای شنیدن موسیقی و برخی دیگر برای انجام بازی‌های ویدئویی از آن استفاده می‌کنند، باید با توجه به نیاز خود، مدل مناسب را خریداری کنید.

هدفون‌ها با توجه به کاربرد گسترده‌ای که دارند، در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هدفون لمسی از جملۀ این مدل‌ها است. در این مقاله از فارس بازار به بررسی نحوۀ تغییر فرامین لمسی هدفون می‌پردازیم.

نحوۀ تغییر فرامین لمسی هدفون

هدفون‌های بی‌سیم دارای یک کنترل سنسور لمسی است که معمولاٌ روی گوشی سمت راست هدفون قرار می‌گیرد. از این حسگر می‌توان برای انجام تغییرات مختلف صدا یا پاسخ به مکالمات استفاده کنید. البته با توجه به مدل هدفون، عملکرد کنترل لمسی هم متفاوت خواهد بود؛ اما به‌طورکلی برای تغییر فرامین لمسی هدفون می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید.

فعال کردن حالت Quick Attention

یکی از قابلیت‌های‌ هدفون‌های جدید، Quick Attention یا Transparency است که با فعال‌سازی آن، می‌توانید صدای محیط را نیز بشنوید. در حالت عادی هدفون‌ها به‌گونه‌ای روی گوش‌ها قرار می‌گیرند که صدای زیادی از بیرون نمی‌شنوید.

اگر در شرایطی هستید که تمایل دارید، در جریان صداهای اطراف خود باشید، باید این قابلیت را فعال کنید. با فعال کردن حالت Quick Attention، می‌توانید در یک فروشگاه به مکالمه بپردازید یا اعلان‌های فرودگاه را متوجه شوید. در صورت فعال نبودن Quick Attention، لازم است هدفون را از روی گوش بردارید تا بتوانید در مکالمه شرکت کنید.

فعال‌سازی این حالت برای هر هدفون متفاوت خواهد بود. به طور مثال، برای فعال‌سازی Quick Attention در هدفون‌های سونی، باید دست خود را روی سطح لمسی هدفون بگیرید تا فعال شود. اگر قصد دارید به آن پایان دهید، دست خود را از پنل کنترل سنسور لمسی بردارید. توجه داشته باشید، اگر بخش لمسی هدفون کاملاً پوشانده نشود یا دست شما با آن تماس نداشته باشد، ممکن است به‌درستی کار نکند.

کنترل صدا (عملیات پخش موسیقی)

زمانی که یک دستگاه به هدفون بلوتوثی شما متصل می‌شود، برای تغییر فرامین لمسی هدفون می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

تغییر فرامین لمسی هدفون در طول مکالمه

اگر هدفون روی گوش شماست و قصد دارید با همان دستگاه به تماس ورودی خود پاسخ دهید، تنها کافیست دوبار روی پنل لمسی ضربه بزنید تا تماس برقرار شود. برای قطع تماس هم دوباره باید همین کار را تکرار کنید.

توجه: عملکردهای ذکرشده در این بخش ممکن است بسته به تلفن همراه شما متفاوت باشد.

قابلیت Speak-to-Chat

یکی از قابلیت‌های کاربردی در برخی از هدفون‌های بلوتوثی، ویژگی Speak-to-Chat است. در صورت فعال‌بودن این مورد، زمانی که مشغول صحبت با شخص دیگری باشید، موزیک به طور موقت متوقف می‌شود. در داخل هدفون معمولاً چندین میکروفون به‌کار رفته که با شنیدن صدای شما، مکالمۀ در جریان را تشخیص می‌دهند و موسیقی را متوقف می‌کنند. به طور پیش‌فرض قابلیت Speak-to-Chat فعال نیست و باید با نگه‌داشتن دو انگشت روی پنل لمسی هدفون، آن را فعال کنید. دست خود را تا زمانی روی هدفون نگه دارید که راهنمای صوتی به شما می‌گوید Speak-to-chat فعال شده است. توجه کنید که:

حالت Speak-to-Chat زمانی فعال خواهد شد که خود فرد شروع به صحبت کند. اگر خیلی کوتاه یا آرام صحبت کنید، هدفون ممکن است صحبت شما را تشخیص ندهد. اگر با این مشکل روبه‌رو شدید، سعی کنید طولانی‌تر و با صدای بلندتر صحبت کنید.

همچنین حالت Speak-to-Chat زمانی پایان می‌یابد که هدفون به مدت 30 ثانیه یا بیشتر هیچ صدایی از فردی که هدفون را استفاده می‌کند، دریافت نکند.

جمع‌بندی

یکی از لوازم جانبی‌های پرکاربرد امروزه، هدفون است که کاربران از آن برای تماس، بازی ویدئویی، شنیدن موسیقی و… استفاده می‌کنند. به همین دلیل، چگونگی تغییر فرامین لمسی هدفون برای بسیاری از افراد یک دغدغه است که در این مطلب به طور کامل برای شما توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *